Rainbow - przedszkole niepubliczne Kraków

Rozkład dnia

Przedszkole Rainbow jest otwarte od godziny 7.30 do 17.00.


• Po przyjściu do przedszkola dzieci bawią się według własnego uznania.

W Krainach Wyobraźni, Wiedzy i Ruchu Twórczego realizują własne pomysły: tworzą wysokie wieże z klocków oraz inne konstrukcje, „wcielają się” w postaci z bajek, zwierzęta, bawią się w dom i szkołę. Jeśli mają ochotę tańczą i śpiewają, układają puzzle, grają w gry planszowe, rysują, czy lepią z ciastoliny.

• Pierwsza godzina poświęcona jest także na pracę korekcyjno-kompensacyjną. Nauczyciel lub psycholog pracuje z dzieckiem indywidualnie lub w małych zespołach.

• Po porannej zabawie czas na porządkowanie i gimnastykę.

• Kiedy do przedszkola dotrą już wszystkie dzieci, uroczyście witają się i rozpoczynają „podróż” w świat pełen ciekawych i niezwykłych przygód.

Rozkład dnia pozwala nauczycielom na pełną realizację podstawy programowej.

• Poprzez gry, zabawy, zajęcia plastyczne, muzyczne, rytmiczne, taneczne, aranżowanie scenek teatralnych, dzieci poszerzają swoją wiedzę o świecie, uczą się zachowań społecznych, czynności higienicznych i samoobsługowych. Odkrywają swoją wartość i kompetencje, stają się coraz bardziej samodzielne i niezależne. Rozwijają swoje talenty muzyczne i plastyczne, uczą się pływać, a w czasie zajęć sportowych uczą się postawy fair play.

• Dzieci poznają świat przez doświadczanie. W zależności od tematu zajęć doświadczają różnych warunków atmosferycznych, zapachu powietrza, wypieku ciasteczek i przygotowywania sałatki warzywnej, ubierania i rozbierania choinki, wysyłania listu na poczcie czy wyjazdu poza Kraków z grupą przyjaciół. Doświadczanie zjawisk i sytuacji jest nauką pełną i zapadającą głęboko w pamięci.

• Język angielski towarzyszy dzieciom na co dzień w czasie osobnych zajęć lub wplata się formie użytecznych wyrażeń i zwrotów w innych momentach dnia.

 

• W trakcie każdego dnia jest czas na spacery, zabawy i gry ruchowe w ogródku przedszkolnym oraz obserwacje przyrodnicze.


• Pamiętamy też o posiłkach: drugim śniadaniu i obiedzie oraz smakowitym deserze. Po zjedzeniu dzieci mogą wyciszyć się i zrelaksować słuchając muzyki klasycznej, bajek opowiadanych lub czytanych przez wychowawcę lub rodzica.

• Po odpoczynku dzieci wracają z „podróży”: podsumowują dzień, rozmawiają o tym, co się wydarzyło, czego się dowiedziały, co było dla nich w danym dniu szczególnie ważne. Opowiadają o swoich przeżyciach i emocjach. Żegnają się i wracają do zabawy dowolnej według swoich potrzeb i zainteresowań oczekując na przyjście rodzica.